"akademia skutecznego handlowca"

Kompleksowe szkolenie sprzedażowe dla handlowców w Twojej firmie.

„Akademia Skutecznego Handlowca” to szkolenie przygotowane specjalnie dla handlowców, którzy pracują z klientami biznesowymi. W jego trakcie pracujemy nad tym, jak poradzić sobie z największymi wyzwaniami sprzedażowymi w tym segmencie rynku. Po tym szkoleniu dokładnie będziesz wiedzieć, co możesz zrobić, aby udoskonalić swój proces sprzedaży.

akademia skutecznego handlowca | szkolenia sprzedażowe
"akademia skutecznego handlowca"

To szkolenie dla sprzedawców, którzy:

Generują leady

każdego dnia wykonują „zimne telefony” do potencjalnych nowych klientów biznesowych

Prezentują

przedstawiają ofertę i dbają o to, aby klient wybrał właśnie ich produkt lub usługę

Bronią ceny

muszą umieć przekonać klienta do swojej oferty i do ceny proponowanego rozwiązania

Lojalizują

muszą umieć budować długotrwałe i silne relacje biznesowe z klientami

profil uczestników
Tego uczymy

Program szkolenia "Akademia Skutecznego Handlowca"

Część 1. Sprzedaż B2B – wprowadzenie do tematu

  • Proces zakupowy klienta vs. proces sprzedaży handlowca – etapy i wyzwania
  • Trendy zmieniające współczesną sprzedaż B2B

Część 2. Prospecting – generowanie okazji sprzedażowych w segmencie B2B

  • Typowe błędy sprzedawców na etapie prospectingu – co wywołuje irytację klienta i sprawia, że już od początku nie chce on kontaktu ze sprzedawcą
  • Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on działań prospectingowych
  • „Zimne telefony”, cold mailing, Linkedin – przegląd strategii generowania leadów
  • Dojrzewanie leadów czyli o trudnej sztuce czekania na właściwy moment – dobre praktyki

Część 3. Rozmowa sprzedażowa – jak rozmawiać z klientem o swoim produkcie

  • Etapy rozmowy sprzedażowej – perspektywa klienta i perspektywa handlowca
  • Rozmowa sprzedażowa - 8 najczęściej popełnianych błędów
  • Rola potrzeb klienta w procesie podejmowania decyzji o zakupie
  • Aktywne i uśpione potrzeby zakupowe klienta – czym są, jak je badać, jak wykorzystać je w rozmowie sprzedażowej
  • Język korzyści, czyli budowanie poczucia wartości oferowanego rozwiązania
  • Budowanie prezentacji handlowej wykorzystującej 4 najsilniejsze motywy zakupowe klienta biznesowego
  • Korzyści biznesowe i korzyści osobiste – dwa poziomy sprzedaży w B2B
  • Obiekcje zakupowe – powody, które powstrzymują klienta przed decyzją
  • Technika finalizacji próbnej – technika prowadzenia rozmowy sprzedażowej po etapie prezentacji oferty
  • Finalizacja właściwa (techniki zamykania sprzedaży)
  • Follow up czyli ponownie o trudnej sztuce czekania na właściwy moment – dobre praktyki

Część 4. Techniki obrony ceny – jak rozmawiać o cenie i rabatach

  • Sposób prezentacji i tajming – techniki sprzedaży związane z komunikacją ceny
  • Techniki sprzedaży pomagające rozegrać wątek ceny (techniki obrony ceny)
  • Zasady udzielania rabatów i targowania się – podstawowe zagadnienia z zakresu negocjacji cenowych
  • Blef, straszenie tańszą konkurencją, technika imadła i inne gry sprzedażowe klientów – jak przedstawiciel handlowy może bronić się przed takimi praktykami klienta

Część 5. Budowanie relacji z klientem biznesowym – dobre praktyki w zakresie lojalizacji klienta

  • Dobre praktyki w zakresie lojalizowania klienta – co robić, aby klient pozostał z nami na dłużej
  • Dobre praktyki w zakresie rozwijania sprzedaży z obecnym klientem – co zrobić, aby klient zaczął kupować więcej i częściej
  • Jak wykorzystać lojalność klienta do poprawy działań prospectingowych
  • Działania retencyjne – co robić, gdy klient chce zakończyć współpracę

Wybierz najlepszy wariant szkolenia

Szkolenie online

wycena indywidualna
  • Szkolenie w wirtualnej sali szkoleniowej
  • Dopasowanie programu szkolenia do potrzeb Twojej kadry menedżerskiej
  • Ciekawy warsztat i 100% praktyki
  • Dogodny termin
  • Nielimitowana liczba uczestników
  • Obszerne materiały szkoleniowe
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Bonusy

Szkolenie stacjonarne

wycena indywidualna
  • Szkolenie stacjonarne w Twojej firmie lub wyjazdowe
  • Dopasowanie programu szkolenia do potrzeb Twojej kadry menedżerskiej
  • Ciekawy warsztat i 100% praktyki
  • Dogodny termin
  • Nielimitowana liczba uczestników
  • Obszerne materiały szkoleniowe
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Bonusy

Sprawdź też inne opcje

Szukasz szkolenia dla 1 lub 2 osób? Sprawdź program otwartego szkolenia w Katowicach.

Sprawdź nas

Opinie klientów o naszych szkoleniach

Czy warto wziąć udział w "Akademii Skutecznego Handlowca?

Tak, bo współczesny klient biznesowy jest bardzo wymagający i dlatego handlowiec musi znać nowoczesne techniki sprzedaży.

Zrealizowaliśmy szkolenie z prowadzenia rozmów sprzedażowych dla firmy, która zajmuje się wynajmem przenośnych toalet i kontenerów. Na etapie badania potrzeb szkoleniowych handlowców ujawniliśmy, że ich największym wyzwaniem sprzedażowym były żądania cenowe klientów. Rynek wynajmu przenośnych toalet jest bardzo konkurencyjny i dlatego wiele firmy walczy o klienta mocno zaniżając ceny.

Po szkoleniu, w trakcie którego trenowaliśmy wybrane techniki sprzedaży, klient odnotował, że 2/3 uczestników szkolenia ograniczyło rozdawanie rabatów i zaczęło lepiej bronić swojej oferty i ceny. Dzięki tej zmianie zwiększyła się średnia wartość transakcji aż o 11%, co dla firmy oznaczało kilkadziesiąt tysięcy złotych dodatkowego przychodu miesięcznie.

Czym są techniki sprzedaży B2B?

Są to narzędzia, które handlowiec może wykorzystać w trakcie rozmowy sprzedażowej. Techniki sprzedaży to działania lub komunikaty, które umożliwiają uzyskanie wpływu na klienta w taki sposób, aby osiągnąć określony cel sprzedażowy.

Rozmowa sprzedażowa - szkolenie, którego potrzebujesz

Głównym celem biznesowym sprzedawcy, jest generowanie ciągłego obrotu. Stopień realizacji tego celu w dużej mierze zależy od tego, czy sprzedawca potrafi odpowiednio zachować się w kontakcie z klientem. I wcale nie chodzi tutaj o prokliencką postawę czy zasady savoir-vivre. Dużo istotniejsze jest to czy sprzedawca potrafi tak poprowadzić rozmowę sprzedażą, aby wpłynąć na sposób myślenia i działania swojego rozmówcy. W większości branż klienci są teraz nieustannie bombardowani ofertami. To sprawia, że sprzedawca z podstawowymi umiejętnościami może nie umieć przekonać klienta do swojej oferty. Dlatego też, aby sprzedaż była efektywna, niezbędny jest trening technik prowadzenia rozmowy sprzedażowej. Dzięki niemu rozmowa telefoniczna, a nawet “rozmowa poprzez maile” będzie miała większe szanse zakończyć się sukcesem.

 

Korzyści dla firmy zamawiającej szkolenie "Akademia Sprzedaży B2B"

Korzyści dla uczestnika szkolenia "Akademia Sprzedaży B2B"