"akademia skutecznego handlowca"

Kompleksowe szkolenie sprzedażowe dla handlowców w Twojej firmie.

„Akademia Skutecznego Handlowca” to szkolenie przygotowane specjalnie dla handlowców, którzy pracują z klientami biznesowymi. W jego trakcie pracujemy nad tym, jak poradzić sobie z największymi wyzwaniami sprzedażowymi w tym segmencie rynku. Po tym szkoleniu dokładnie będziesz wiedzieć, co możesz zrobić, aby udoskonalić swój proces sprzedaży.

Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
akademia skutecznego handlowca | szkolenia sprzedażowe
"akademia skutecznego handlowca"

To szkolenie dla sprzedawców, którzy:

Kontakt

Generują leady

każdego dnia wykonują „zimne telefony” do potencjalnych nowych klientów biznesowych

Prezentują

przedstawiają ofertę i dbają o to, aby klient wybrał właśnie ich produkt lub usługę

Bronią ceny

muszą umieć przekonać klienta do swojej oferty i do ceny proponowanego rozwiązania

Lojalizują

muszą umieć budować długotrwałe i silne relacje biznesowe z klientami

profil uczestników
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Tego uczymy

Program szkolenia "Akademia Skutecznego Handlowca"

Część 1. Sprzedaż B2B – wprowadzenie do tematu

  • Proces zakupowy klienta vs. proces sprzedaży handlowca – etapy i wyzwania
  • Trendy zmieniające współczesną sprzedaż B2B

Część 2. Prospecting – generowanie okazji sprzedażowych w segmencie B2B

  • Typowe błędy sprzedawców na etapie prospectingu – co wywołuje irytację klienta i sprawia, że już od początku nie chce on kontaktu ze sprzedawcą
  • Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on działań prospectingowych
  • „Zimne telefony”, cold mailing, Linkedin – przegląd strategii generowania leadów
  • Dojrzewanie leadów czyli o trudnej sztuce czekania na właściwy moment – dobre praktyki

Część 3. Rozmowa sprzedażowa – jak rozmawiać z klientem o swoim produkcie

  • Etapy rozmowy sprzedażowej – perspektywa klienta i perspektywa handlowca
  • Rozmowa sprzedażowa - 8 najczęściej popełnianych błędów
  • Rola potrzeb klienta w procesie podejmowania decyzji o zakupie
  • Aktywne i uśpione potrzeby zakupowe klienta – czym są, jak je badać, jak wykorzystać je w rozmowie sprzedażowej
  • Język korzyści, czyli budowanie poczucia wartości oferowanego rozwiązania
  • Budowanie prezentacji handlowej wykorzystującej 4 najsilniejsze motywy zakupowe klienta biznesowego
  • Korzyści biznesowe i korzyści osobiste – dwa poziomy sprzedaży w B2B
  • Obiekcje zakupowe – powody, które powstrzymują klienta przed decyzją
  • Technika finalizacji próbnej – technika prowadzenia rozmowy sprzedażowej po etapie prezentacji oferty
  • Finalizacja właściwa (techniki zamykania sprzedaży)
  • Follow up czyli ponownie o trudnej sztuce czekania na właściwy moment – dobre praktyki

Część 4. Techniki obrony ceny – jak rozmawiać o cenie i rabatach

  • Sposób prezentacji i tajming – techniki sprzedaży związane z komunikacją ceny
  • Techniki sprzedaży pomagające rozegrać wątek ceny (techniki obrony ceny)
  • Zasady udzielania rabatów i targowania się – podstawowe zagadnienia z zakresu negocjacji cenowych
  • Blef, straszenie tańszą konkurencją, technika imadła i inne gry sprzedażowe klientów – jak przedstawiciel handlowy może bronić się przed takimi praktykami klienta

Część 5. Budowanie relacji z klientem biznesowym – dobre praktyki w zakresie lojalizacji klienta

  • Dobre praktyki w zakresie lojalizowania klienta – co robić, aby klient pozostał z nami na dłużej
  • Dobre praktyki w zakresie rozwijania sprzedaży z obecnym klientem – co zrobić, aby klient zaczął kupować więcej i częściej
  • Jak wykorzystać lojalność klienta do poprawy działań prospectingowych
  • Działania retencyjne – co robić, gdy klient chce zakończyć współpracę

Wybierz najlepszy wariant szkolenia

Szkolenie online

wycena indywidualna
  • Szkolenie w wirtualnej sali szkoleniowej
  • Dopasowanie programu szkolenia do potrzeb Twojej kadry menedżerskiej
  • Ciekawy warsztat i 100% praktyki
  • Dogodny termin
  • Nielimitowana liczba uczestników
  • Obszerne materiały szkoleniowe
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Bonusy

Szkolenie stacjonarne

wycena indywidualna
  • Szkolenie stacjonarne w Twojej firmie lub wyjazdowe
  • Dopasowanie programu szkolenia do potrzeb Twojej kadry menedżerskiej
  • Ciekawy warsztat i 100% praktyki
  • Dogodny termin
  • Nielimitowana liczba uczestników
  • Obszerne materiały szkoleniowe
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Bonusy

Sprawdź też inne opcje

Szukasz szkolenia dla 1 lub 2 osób? Sprawdź program otwartego szkolenia w Katowicach.

Sprawdź nas

Opinie klientów o naszych szkoleniach

Czy warto wziąć udział w "Akademii Skutecznego Handlowca?

Tak, bo współczesny klient biznesowy jest bardzo wymagający i dlatego handlowiec musi znać nowoczesne techniki sprzedaży.

Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta
Badanie potrzeb zakupowych klienta

Zrealizowaliśmy szkolenie z prowadzenia rozmów sprzedażowych dla firmy, która zajmuje się wynajmem przenośnych toalet i kontenerów. Na etapie badania potrzeb szkoleniowych handlowców ujawniliśmy, że ich największym wyzwaniem sprzedażowym były żądania cenowe klientów. Rynek wynajmu przenośnych toalet jest bardzo konkurencyjny i dlatego wiele firmy walczy o klienta mocno zaniżając ceny.

Po szkoleniu, w trakcie którego trenowaliśmy wybrane techniki sprzedaży, klient odnotował, że 2/3 uczestników szkolenia ograniczyło rozdawanie rabatów i zaczęło lepiej bronić swojej oferty i ceny. Dzięki tej zmianie zwiększyła się średnia wartość transakcji aż o 11%, co dla firmy oznaczało kilkadziesiąt tysięcy złotych dodatkowego przychodu miesięcznie.

Czym są techniki sprzedaży B2B?

Są to narzędzia, które handlowiec może wykorzystać w trakcie rozmowy sprzedażowej. Techniki sprzedaży to działania lub komunikaty, które umożliwiają uzyskanie wpływu na klienta w taki sposób, aby osiągnąć określony cel sprzedażowy.

Rozmowa sprzedażowa - szkolenie, którego potrzebujesz

Głównym celem biznesowym sprzedawcy, jest generowanie ciągłego obrotu. Stopień realizacji tego celu w dużej mierze zależy od tego, czy sprzedawca potrafi odpowiednio zachować się w kontakcie z klientem. I wcale nie chodzi tutaj o prokliencką postawę czy zasady savoir-vivre. Dużo istotniejsze jest to czy sprzedawca potrafi tak poprowadzić rozmowę sprzedażą, aby wpłynąć na sposób myślenia i działania swojego rozmówcy. W większości branż klienci są teraz nieustannie bombardowani ofertami. To sprawia, że sprzedawca z podstawowymi umiejętnościami może nie umieć przekonać klienta do swojej oferty. Dlatego też, aby sprzedaż była efektywna, niezbędny jest trening technik prowadzenia rozmowy sprzedażowej. Dzięki niemu rozmowa telefoniczna, a nawet “rozmowa poprzez maile” będzie miała większe szanse zakończyć się sukcesem.

 

Korzyści dla firmy zamawiającej szkolenie "Akademia Sprzedaży B2B"

Korzyści dla uczestnika szkolenia "Akademia Sprzedaży B2B"