Obsługa posprzedażowa - zielony etap procesu sprzedaży
Ten etap procesu sprzedaży często traktowany jest po macoszemu. Sprzedawcy zakładają, że skoro klient już raz kupił, to jest już ich stałym klientem. Nic bardziej mylnego. Procesem lojalizacji należy świadomie zarządzać.
Specyfika interakcji z klientem na tym etapie sprawia, że nie każdy handlowiec poradzi sobie z nimi. To doskonałe miejsce pracy dla handlowca o naturze farmera, który potrafi pielęgnować relacje z klientem. Farmer to sprzedawca, który potrafi zająć się klientem, realizować zamówienia, przyjmować reklamacje, przekazywać trudne informacje, doprowadzać do kolejnych zakupów, windykować zaległe płatności, zapobiegać odejściom, pozyskiwać referencje i polecenia. Ogrom pracy, prawda?
Nasze szkolenia z obsługi klienta:
Szkolenie "Obsługa Klienta od A do Zet"
To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach, którzy zajmują się obsługą posprzedażową, a ich zadaniem jest dbanie o satysfakcję klienta. W trakcie zajęć pracujemy nad umiejętnością komunikacji i nawiązywania relacji. Omawiamy też dobre praktyki, dzięki którym firmy lojalizują klientów.
Skrócona agenda szkolenia:
- Potrzeby „zakupowe” i potrzeby „okołozakupowe” klienta – wszystko co musisz wiedzieć o Trójkącie Satysfakcji
- Pozytywne doświadczenie klienta na etapie pierwszego zakupu – dobre praktyki biznesowe
- Pozytywne doświadczenie klienta po pierwszym zakupie – dobre praktyki biznesowe
- Rola komunikacji interpersonalnej w obsłudze klienta – dobre praktyki
- Psychologiczne aspekty pracy z klientem
- Charakterystyka typów ludzi – różnice w sposobie komunikowania się, dynamice działania i podejmowania decyzji
- Rozwijanie relacji biznesowych z klientem
Szukasz szkolenia stacjonarnego z tego tematu? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe Katowice.
Szkolenie "Trudny Klient od A do Zet"
To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach, którzy zajmują się obsługą posprzedażową i rozwiązują trudne sytuacje na linii klient – firma. W trakcie zajęć omawiamy, co wypada w kontakcie ze wzburzonym klientem oraz jak prowadzić rozmowy na trudne tematy takie jak zaległości w płatnościach czy odejście klienta do konkurencji.
Skrócona agenda szkolenia:
- Kim jest „trudny klient”?
- Emocje, przekleństwa, furia, groźby… dlaczego nawet kulturalni ludzie czasem tracą kontrolę
- Rozmowa z „trudnym klientem” – silne i słabe reakcje na wzburzenie emocjonalne klienta
- Kiedy opadną emocje – co możesz zrobić, aby odbudować nadwyrężone relacje z klientem
- Strategia retencji (utrzymania klienta) – o kogo, jak i kiedy warto walczyć
- Schemat rozmowy utrzymaniowej
- Schemat rozmowy windykacyjnej