Prospecting - czerwony etap procesu sprzedaży
Na etapie prospectingu handlowiec inicjuje kontakt z potencjalnym klientem, który nie ma jeszcze rozpoczętego procesu zakupowego. Jest to niezwykle trudna sytuacja, która wymaga wyjątkowych umiejętności sprzedażowych i odporności psychicznej.
Ten etap zwykle realizowany jest poprzez działania telemarketingowe. Dzieje się tak ponieważ jest to działanie stosunkowo tanie, które umożliwia szybkie przeszukanie bazy. Skuteczność zimnego telemarketingu jest niewielka. Oczywiście telemarketing to nie jedyny sposób na prospecting. Alternatywne rozwiązania to aktywność na Linkedin, cold mailing, wizyty D2D oraz networking. W ten sposób też możesz docierać do potencjalnych klientów i inicjować własny proces sprzedaży.
Nasze szkolenia z prospectingu:
Szkolenie "Prospecting i Zimne Telefony od A do Zet"
To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach B2B, którzy aktywnie działają na etapie prospectingu, a głównym narzędziem ich pracy jest telefon. W trakcie zajęć analizujemy, co sprzedawca może zmienić w swoich rozmowach, aby jego zimne telefony (cold calling) były skuteczniejsze. Naszym celem jest poprawienie umiejętności telefonicznego inicjowania kontaktu z potencjalnym klientem biznesowym.
Skrócona agenda szkolenia:
- Typowe błędy sprzedawców B2B na etapie prospectingu
- Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on „zimnych telefonów”
- Nowoczesny zimny telefon – scenariusz rozmowy telefonicznej skupionej wokół „propozycji wartości” dla klienta
- „Mam już dostawcę…” – jak konstruktywnie reagować na najpopularniejszą odpowiedź klienta
- „Nie jestem zainteresowany…” – jak asertywnie reagować na taką obiekcję rozmówcy
- Kontakt z sekretariatem – jak rozmawiać z człowiekiem „pierwszego kontaktu”
Szukasz szkolenia stacjonarnego z tego tematu? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe Katowice.
Szkolenie "Linkedin od A do Zet"
To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach B2B, którzy aktywnie działają na etapie prospectingu i chcą umieć wykorzystywać potencjał Linkedin. W trakcie zajęć rozpracowujemy dostępne narzędzia, które pomagają budować sieć kontaktów biznesowych. Dzięki udziałowi w tym szkoleniu handlowiec dowie się, jak za pomocą tego serwisu może szybciej docierać do potencjalnych klientów.
Skrócona agenda szkolenia:
- Specyfika i statystyki portalu – wszystko co trzeba wiedzieć o „facebooku dla biznesu”
- Uzupełnienie konta prywatnego – co napisać, aby wzbudzić zaufanie i zainteresowanie pozostałych uczestników portalu
- Wyszukiwanie interesujących kontaktów – analiza dostępnych opcji
- Budowanie sieci kontaktów na Linkedin – dobre praktyki
- Interakcje z pozostałymi członkami społeczności Linkedin – dobre praktyki, netykieta i nadużycia
- Zakładanie konta firmowego – instrukcja krok po kroku
- Publikowanie treści na Linkedin – strategia i dobre praktyki
- Algorytm Linkedin – co zwiększa zasięgi publikowanych treści