Zakup - żółty etap procesu sprzedaży

Na tym etapie handlowiec pracuje z klientami, którzy są już potencjalnie zainteresowani zakupem (ogólnie, nie tylko od nas). Tacy klienci pojawiają się w Twojej firmie właśnie dzięki działaniom prospectingowym lub dlatego, że zadziałał marketing (klient trafił na Twoją firmę w momencie, w którym rozpoczął swój proces zakupowy). Taki klient ma już aktywną potrzebę zakupową i podejmuje działania, aby ją zaspokoić.

Zadanie sprzedawcy jest teoretycznie proste: ma zamienić pierwsze zainteresowanie w decyzję zakupową. W tym celu sprzedawca powinien skupić się na potrzebach i zaprezentować swój produkt przez ich pryzmat. Sporym wyzwaniem na tym etapie sprzedaży jest praca z obiekcjami, szczególnie tymi cenowymi.

Praca na tym etapie często wymaga kilku interakcji z klientem i może rozciągnąć się na kilka tygodni lub miesięcy. Ten etap sprzedaży wymaga cierpliwości i pomysłu. Trzeba sporo napracować się, aby zrobić WOW na kliencie.

Nasze szkolenia ze sprzedaży:

Szkolenie "Prospecting i zimne telefony od A do Z"

To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach B2B, którzy aktywnie działają na etapie prospectingu, a głównym narzędziem ich pracy jest telefon. W trakcie zajęć analizujemy, co sprzedawca może zmienić w swoich rozmowach, aby jego zimne telefony (cold calling) były skuteczniejsze. Naszym celem jest poprawienie umiejętności telefonicznego inicjowania kontaktu z potencjalnym klientem biznesowym.

Skrócona agenda szkolenia:

  • Typowe błędy sprzedawców B2B na etapie prospectingu
  • Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on „zimnych telefonów” 
  • Nowoczesny zimny telefon – scenariusz rozmowy telefonicznej skupionej wokół „propozycji wartości” dla klienta
  • „Mam już dostawcę…” – jak konstruktywnie reagować na najpopularniejszą odpowiedź klienta
  • „Nie jestem zainteresowany…” – jak asertywnie reagować na taką obiekcję rozmówcy
  • Kontakt z sekretariatem – jak rozmawiać z człowiekiem „pierwszego kontaktu”

Warianty organizacyjne

Szkolenie dedykowane
  • Szkolenie stacjonarne w siedzibie Twojej firmy lub online
  • Dogodny termin
Szkolenie otwarte online
  • Szkolenie online
  • Duży wybór terminów
  • Gwarancja Jakości

Szkolenie "Prospecting i zimne telefony od A do Z"

To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach B2B, którzy aktywnie działają na etapie prospectingu, a głównym narzędziem ich pracy jest telefon. W trakcie zajęć analizujemy, co sprzedawca może zmienić w swoich rozmowach, aby jego zimne telefony (cold calling) były skuteczniejsze. Naszym celem jest poprawienie umiejętności telefonicznego inicjowania kontaktu z potencjalnym klientem biznesowym.

Skrócona agenda szkolenia:

  • Typowe błędy sprzedawców B2B na etapie prospectingu
  • Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on „zimnych telefonów” 
  • Nowoczesny zimny telefon – scenariusz rozmowy telefonicznej skupionej wokół „propozycji wartości” dla klienta
  • „Mam już dostawcę…” – jak konstruktywnie reagować na najpopularniejszą odpowiedź klienta
  • „Nie jestem zainteresowany…” – jak asertywnie reagować na taką obiekcję rozmówcy
  • Kontakt z sekretariatem – jak rozmawiać z człowiekiem „pierwszego kontaktu”

Warianty organizacyjne

Szkolenie dedykowane
  • Szkolenie stacjonarne w siedzibie Twojej firmy lub online
  • Dogodny termin
Szkolenie otwarte online
  • Szkolenie online
  • Duży wybór terminów
  • Gwarancja Jakości