Zakup - żółty etap procesu sprzedaży
Na tym etapie handlowiec pracuje z klientami, którzy są już potencjalnie zainteresowani zakupem (ogólnie, nie tylko od nas). Tacy klienci pojawiają się w Twojej firmie właśnie dzięki działaniom prospectingowym lub dlatego, że zadziałał marketing (klient trafił na Twoją firmę w momencie, w którym rozpoczął swój proces zakupowy). Taki klient ma już aktywną potrzebę zakupową i podejmuje działania, aby ją zaspokoić.
Zadanie sprzedawcy jest teoretycznie proste: ma zamienić pierwsze zainteresowanie w decyzję zakupową. W tym celu sprzedawca powinien skupić się na potrzebach i zaprezentować swój produkt przez ich pryzmat. Sporym wyzwaniem na tym etapie sprzedaży jest praca z obiekcjami, szczególnie tymi cenowymi.
Praca na tym etapie często wymaga kilku interakcji z klientem i może rozciągnąć się na kilka tygodni lub miesięcy. Ten etap sprzedaży wymaga cierpliwości i pomysłu. Trzeba sporo napracować się, aby zrobić WOW na kliencie.
Nasze szkolenia ze sprzedaży:
Szkolenie "Prospecting i zimne telefony od A do Z"
To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach B2B, którzy aktywnie działają na etapie prospectingu, a głównym narzędziem ich pracy jest telefon. W trakcie zajęć analizujemy, co sprzedawca może zmienić w swoich rozmowach, aby jego zimne telefony (cold calling) były skuteczniejsze. Naszym celem jest poprawienie umiejętności telefonicznego inicjowania kontaktu z potencjalnym klientem biznesowym.
Skrócona agenda szkolenia:
- Typowe błędy sprzedawców B2B na etapie prospectingu
- Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on „zimnych telefonów”
- Nowoczesny zimny telefon – scenariusz rozmowy telefonicznej skupionej wokół „propozycji wartości” dla klienta
- „Mam już dostawcę…” – jak konstruktywnie reagować na najpopularniejszą odpowiedź klienta
- „Nie jestem zainteresowany…” – jak asertywnie reagować na taką obiekcję rozmówcy
- Kontakt z sekretariatem – jak rozmawiać z człowiekiem „pierwszego kontaktu”
Szkolenie "Prospecting i zimne telefony od A do Z"
To szkolenie powstało z myślą o sprzedawcach B2B, którzy aktywnie działają na etapie prospectingu, a głównym narzędziem ich pracy jest telefon. W trakcie zajęć analizujemy, co sprzedawca może zmienić w swoich rozmowach, aby jego zimne telefony (cold calling) były skuteczniejsze. Naszym celem jest poprawienie umiejętności telefonicznego inicjowania kontaktu z potencjalnym klientem biznesowym.
Skrócona agenda szkolenia:
- Typowe błędy sprzedawców B2B na etapie prospectingu
- Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on „zimnych telefonów”
- Nowoczesny zimny telefon – scenariusz rozmowy telefonicznej skupionej wokół „propozycji wartości” dla klienta
- „Mam już dostawcę…” – jak konstruktywnie reagować na najpopularniejszą odpowiedź klienta
- „Nie jestem zainteresowany…” – jak asertywnie reagować na taką obiekcję rozmówcy
- Kontakt z sekretariatem – jak rozmawiać z człowiekiem „pierwszego kontaktu”