"TRUDNY KLIENT OD A DO Z"

Trudny klient, reklamacje, retencja i windykacja – poznaj dobre praktyki biznesowe.

Weź udział w tym szkoleniu i dowiedz się, jak lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach z klientem. Po tych zajęciach będziesz wiedział, jak profesjonalnie obsługiwać reklamacje, radzić sobie z wybuchem złości klienta lub prowadzić rozmowy windykacyjne. To szkolenie to praktyczna instrukcja obsługi “trudnego klienta”. Dzięki niemu nauczysz się jak radzić sobie z jego emocjami i zachowaniami oraz jak rozmawiać o kluczowych dla Ciebie  kwestiach.

szkolenie "TRUDNY KLIENT OD A DO Z"

To szkolenie dla sprzedawców, którzy:

Są w kontakcie

mają ciągły kontakt z klientem i dbają o jego satysfakcję

Są na pierwszej linii

mają za zadanie rozwiązać trudne sytuacje na linii firma – klient

Rozwiązują problemy

zajmują się miękką windykacją i utrzymaniem klienta

Chcą być silniejsi

chcą wiedzieć jak radzić sobie z własnymi emocjami i reakcjami

profil uczestników
Tego uczymy

Program szkolenia "Trudny klient od A do Z"

Moduł 1. Trudny klient - wprowadzenie do tematu

  • Kim jest „trudny klient"?
  • Potrzeby zakupowe i potrzeby okołozakupowe - dlaczego klienci denerwują się na swoich dostawców/ usługodawców
  • Błędy organizacyjne, psychologiczne i komunikacyjne - na czym firmy najczęściej potykają się 

Moduł 2. Trudne sytuacje na linii klient – firma

  • Trudna sytuacja - perspektywa klienta i perspektywa firmy
  • Emocje, przekleństwa, furia, groźby... dlaczego nawet kulturalni ludzie czasem tracą kontrolę
  • Rozmowa z „trudnym klientem” – silne i słabe reakcje na wzburzenie emocjonalne klienta
  • Techniki radzenia sobie z klientem wyrażającym niezadowolenie z poziomu obsługi lub zakupionego produktu
  • Dobre praktyki w zakresie przyjmowania uzasadnionych reklamacji
  • Dobre praktyki w zakresie przyjmowania nieuzasadnionych reklamacji
  • Radzenie sobie ze stresem i z własnymi emocjami w trakcie trudnej sytuacji
  • Kiedy opadną emocje – co możesz zrobić, aby odbudować nadwyrężone relacje z klientem

Moduł 3. Działania retencyjne (utrzymaniowe) – dobre praktyki

  • Co niszczy pozytywne relacje – kiedy i dlaczego klienci odchodzą od dotychczasowych dostawców
  • Strategia retencji (utrzymania klienta) – o kogo, jak i kiedy warto walczyć
  • Schemat rozmowy z klientem gotowym do odejścia
  • Schemat rozmowy z klientem już utraconym

Moduł 4. Miękka windykacja należności

  • Zaległości w płatnościach, a dalsze utrzymanie współpracy z klientem – charakterystyka problemu
  • Schemat rozmowy windykacyjnej
  • Kontakt telefoniczny z klientem – kluczowe zagadnienia w kontekście prowadzenia rozmów windykacyjnych
szkolenie "TRUDNY KLIENT OD A DO Z"

Wybierz wariant najlepszy dla siebie

Szkolenie wideo

od
990
zł netto
  • Szkolenie wideo
  • 3 godziny nagrań
  • Nielimitowany dostęp

Szkolenie online

wycena indywidualna
  • Dopasowanie programu szkolenia do potrzeb Twojego zespołu
  • Szkolenie w wirtualnej sali szkoleniowej
  • Dogodny termin
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Bonusy

Szkolenie stacjonarne

wycena indywidualna
  • Dopasowanie programu szkolenia do potrzeb Twojego zespołu
  • Szkolenie w siedzibie Twojej firmy lub wyjazdowe
  • Dogodny termin
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Bonusy

Sprawdź też inne opcje

Ten program w całości realizujemy także w formie szkolenia otwartego online.

Sprawdź nas

Opinie klientów o naszych szkoleniach

Czy to szkolenie z obsługi trudnego klienta jest tyle warte?

Tak, bo utrzymanie dotychczasowego klienta zwykle jest tańsze niż pozyskanie nowego.

Korzyści dla firmy zamawiającej szkolenie z obsługi trudnego klienta

Korzyści dla uczestnika szkolenia z obsługi trudnego klienta