Program szkolenia “Profesjonalna Obsługa Klienta”
Moduł 1. Profesjonalna obsługa klienta – wprowadzenie do tematu
- Rola i znaczenie obsługi posprzedażowej w procesie sprzedaży firmy
- Lojalność klienta – dlaczego firmom opłaca się dbać o satysfakcję klienta
- Customer Experience – co kryje się za najmodniejszym terminem ostatnich lat
- Trójkąt Satysfakcji – jak zaspokajać potrzeby klienta, aby nie odszedł do konkurencji
Moduł 2. Psychologiczne aspekty pracy z klientem
- Typy osobowościowe klientów – podstawowe zagadnienia
- Charakterystyka typów ludzi – różnice w sposobie komunikowania się, dynamice działania i podejmowania decyzji
- Jak wiedzę o typie klienta można wykorzystać w profesjonalnej obsłudze i procesie budowania relacji z nim
Moduł 3. Praktyczne aspekty komunikacji bezpośredniej z klientem
- Savoir vivre w biznesie – jak należy zachowywać się w kontakcie z klientem
- Efektywna komunikacja interpersonalna – podstawowe zagadnienia
- Prowadzenie rozmowy z klientem – wyrażanie swojego stanowiska, uzyskiwanie informacji, kontraktowanie działań (przegląd przydatnych technik komunikacyjnych)
Moduł 4. Telefon i email – jak profesjonalnie kontaktować się z klientem
- Komunikacja drogą elektroniczną (mail, chat) – dobre praktyki
- Telefoniczna obsługa klienta – dobre praktyki
Moduł 5. Rozwijanie relacji biznesowych z klientem
- Kontakt z klientem po pierwszym zakupie – dobre praktyki
- Dobre praktyki w zakresie lojalizowania klienta – co robić, aby klient pozostał z nami na dłużej
- Dobre praktyki w zakresie rozwijania relacji z klientem – co zrobić, aby klient zaczął kupować więcej i częściej
Szkolenie “Profesjonalna Obsługa Klienta” – zobacz pełen opis