Wybierz właściwą formę zajęć
Kiedy już wybierzesz trenera i przedstawisz mu swoje oczekiwania, to wówczas będziesz musiał podjąć kilka istotnych decyzji. Do najważniejszych zaliczamy te związane z wyborem formy zajęć oraz długością trwania całego procesu szkoleniowego. Oczywiście trener przedstawi Ci rekomendacje ale to do Ciebie należeć będzie ostateczna decyzja. Sprawdź jaki masz wybór w tym zakresie:
Dedykowane szkolenie stacjonarne – forma pracy, w ramach której trener spotyka się tylko z Twoimi sprzedawcami na sali szkoleniowej. W zależności od stopnia zaangażowania uczestników szkolenie może mieć formę wykładu, pogadanki lub warsztatu. Warsztat cechuje się stałym angażowaniem uczestników i aktywnymi metodami szkoleniowymi. Szkolenia stacjonarne zwykle są bardziej cenione przez pracowników (szczególnie te wyjazdowe), natomiast dla pracodawcy oznacza spory wydatek.
Dedykowane szkolenie online – forma pracy, w ramach której trener spotyka się z grupą na wirtualnej sali szkoleniowej. Taka forma zajęć cieszy się coraz większą popularnością ze względu na możliwość zaplanowania cyklicznych spotkań. Wielu naszych klientów zamiast 1 dniowego szkolenia stacjonarnego wybiera opcję, w ramach której trener spotyka się z handlowcami kilka razy w miesiącu. Taki trening jest bardzo efektywny i dodatkowo pozwala omawiać bieżące sytuacje sprzedażowe.
Blended learning (szkolenia hybrydowe) – to forma szkolenia, w ramach której łączony jest elearning ze szkoleniami stacjonarnymi. Mocno upraszczając można założyć, że teorię przekazuje się online, a praktykę trenuje stacjonarnie.
Training on the job – to indywidualna forma szkolenia. Trener i sprzedawca spędzają ze sobą dzień: sprzedawca robi co do niego należy, a trener obserwuje go i na bieżąco udziela feedbacku. Training on the job warto wybrać, gdy pracownicy dobrze opanowali już podstawy i potrzebują bardziej spersonalizowanego wsparcia.
Alternatywą dla szkoleń dedykowanych są szkolenia otwarte. W naszej ofercie znajdziesz szkolenia sprzedażowe online, w ramach których omawiamy tematy z różnych obszarów sprzedaży.