fbpx
Profil na LinkedIn w praktyce

Profil na Linkedin - co to jest?

Wiele osób zastanawia się, co to jest LinkedIn i czy warto założyć tam swój profil. Serwis ten to doskonały przykład tego jak rozwój Internetu i trendy społeczne zmieniły nasz sposób działania. Gdyby cofnąć się w czasie, to jeszcze dekadę temu sami wysyłaliśmy CV do firm, w których chcieliśmy pracować. Dziś jednak rekrutacja przeniosła się do sieci, a rekruterzy sami aktywnie szukają najlepszych kandydatów. Serwis LinkedIn wykorzystał te trendy i to dało mu sukces. Co to jest  LinkedIn? To przede wszystkim łatwy kontakt, narzędzie kreowania wizerunku (personal branding) i widoczność dla rekruterów. Czy warto mieć profil na LinkedIn? Tak, ponieważ jest to świetne narzędzie dla osób, które są zainteresowane rozwojem kariery zawodowej.

Interesuje Cię ten temat? Sprawdź nasze szkolenia z Linkedin.

Zacznijmy od początku

Profil na Linkedin – jak założyć konto?

„Facebook dla biznesu” – bo tak też określa się LinkedIn – to platforma społecznościowa, która umożliwia użytkownikom rozwijanie kariery. To doskonałe miejsce do nawiązywania kontaktów, podnoszenia swoich kwalifikacji (za pomocą szkoleń z LinkedIn) i pozostawania w stałym kontakcie  z ludźmi, których znamy na stopie zawodowej. W praktyce LinkedIn służy do:

  • publikowania ofert pracy przez pracodawców,
  • wyszukiwania ciekawych kandydatów przez rekruterów,
  • agregowania informacji o swojej karierze (dla większości użytkowników LinkedIn to CV online),
  • pozyskiwania referencji od współpracowników, przełożonych i klientów,
  • poszukiwania potencjalnych partnerów biznesowych,
  • tworzenia sieci potencjalnych klientów.

Założenie profilu na LinkedIn jest bardzo proste. Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał konta, tak aby było ono atrakcyjne dla rekrutera lub potencjalnego klienta warto skorzystać ze szkolenia z LinkedIn. Jesteś sprzedawcą? Przeczytaj nasz poradnik “Linkedin dla sprzedawców – poradnik jak szukać klientów”.

Mam nadzieję, że już znasz odpowiedź na pytanie „LinkedIn – co to jest?”. Sprawdźmy teraz jak założyć konto w tym serwisie. Musisz wiedzieć, że utworzenie profilu na LinkedIn jest darmowe i prawie nie różni się od rejestracji w innych serwisach społecznościowych. Aby założyć konto, wystarczy przejść przez formularz rejestracyjny. W trakcie tej procedury zostaniesz poproszony o podanie swoich podstawowych danych (takich jak imię i nazwisko, e-mail i hasło, którego będziesz używać do logowania). Oczywiście musisz podać swoje prawdziwe dane – wszelkie pseudonimy i inne formy ukrywania realnych danych osobowych są niedozwolone. Poza tym takie zabiegi nie pozwolą Ci wykorzystać potencjału LinkedIn. Żaden rekruter ani klient nie zainteresuje się na poważnie profilem “Jan K.” lub “Pani_Truskawka”.

 W trakcie szkolenia z Linkedin zwracamy uwagę na e-mail, który podajesz w trakcie rejestracji. Powinien być to e-mail prywatny i jednocześnie taki, który chcesz ujawnić. E-mail będzie widoczny w Twoich danych kontaktowych i powinien mieć oficjalny charakter. Tworząc profil na Linkedin nie podawaj e-maila w stylu „gorącysłodziak1984@mail.pl”.

Następnie kliknij przycisk „dołącz teraz”. Dobra robota – masz już konto na Linkedin. Twoim kolejnym zadaniem będzie uzupełnić je o kluczowe treści.

Pokaż się z najlepszej strony

Co wpisać na profilu Linkedin?

Poświęć czas na to, aby Twój profil na LinkedIn był uzupełniony o dodatkowe informacje. Serwis poprosi Cię między innymi o:

  • zdjęcie,
  • uzupełnienie dodatkowych informacji na temat Twojego wykształcenia i umiejętności,
  • wskazanie firm, w których do tej pory pracowałeś,
  • określenie zakresu dotychczasowych obowiązków.

Zdjęcie jest bardzo ważnym elementem profilu. Unikaj wstawiania zdjęcia typu selfie – postaraj się, by fotografia przypominała tę, którą do tej pory załączałeś do tradycyjnego CV. Oczywiście mina nie musi być taka, jak w przypadku zdjęcia do dowodu osobistego – odrobina uśmiechu nie zaszkodzi! Grunt to wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie – które, przecież, można zrobić tylko raz!

Być czy nie być?

Profil na LinkedIn – czy warto?

Wiesz już, co to jest Linkedin. Jednak być może zastanawiasz się, dlaczego warto założyć profil na LinkedIn. Obecność tam i aktywne korzystanie z serwisu, to kwestia, którą warto rozważyć z kilku powodów. Główną korzyścią z dołączenia do społeczności jest gromadzenie kontaktów biznesowo-zawodowych. LinkedIn to doskonała przestrzeń do nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi profesjonalistami. Na LinkedInie możemy poznawać też osoby z pokrewnych branż, o podobnych zainteresowaniach i celach zawodowych. Szkolenia z LinkedIn podkreślają, że serwis w dużej mierze otwiera drzwi do cennych relacji biznesowych, współpracy czy wymiany doświadczeń – dlatego tak ważne jest, aby nie bać się korzystać z „Facebooka dla biznesu” (nawet jeśli do tej pory nie mieliśmy z nim wiele wspólnego!).

Drugą istotną kwestią jest możliwość nauki. Pod tym względem LinkedIn oferuje wiele ciekawych opcji – możesz dołączyć do grup dyskusyjnych związanych z Twoją branżą, śledzić wpisy ekspertów, uczestniczyć w kursach online i zdobywać cenne (związane z rynkiem pracy) informacje. Różnego rodzaju szkolenia z LinkedIn znajdziesz również właśnie tam! Jak się okazuje – konto na LinkedIn jest więc świetnym sposobem na poszerzenie wiedzy i umiejętności.

Początkowo portal wiązał się tylko z poszukiwaniem pracy – co nadal pozostaje ważnym filarem serwisu społecznościowego – jednak dziś LinkedIn jest miejscem, gdzie rzeczywiście możesz sam być widoczny dla rekruterów i pracodawców. Dodając informacje o swoim doświadczeniu, umiejętnościach i osiągnięciach zawodowych – co znacznie ułatwia proces rekrutacji – dajesz sobie szansę na realną zmianę pracy. Pamiętaj, że Twój profil na LinkedIn to swojego rodzaju wizytówka – i to od Ciebie zależy czy będzie atrakcyjna w oczach potencjalnego pracodawcy, partnera biznesowego czy potencjalnego klienta.

Dzięki aktywności na LinkedIn możesz pozostawać na bieżąco z trendami i zmianami w swojej branży – obserwowanie wpisów innych profesjonalistów pozwala zrozumieć czym aktualnie żyje Twoja branża.

Jesteś sprzedawcą? Przeczytaj nasz poradnik “Linkedin dla sprzedawców – poradnik jak szukać klientów”.

Puk, puk. Jest tam ktoś?

Kto zakłada profil na Linkedin?

Założenie profilu na LinkedIn może być korzystne dla osób z niemal każdej branży. Portal ten jest tak wszechstronny, że może przynieść korzyści zarówno doświadczonym profesjonalistom, jak i osobom na początku swojej kariery. LinkedIn zrzesza doświadczonych profesjonalistów, absolwentów szkół i studentów, osoby poszukujące pracy, przedsiębiorców, organizacje charytatywne, osoby zainteresowane przebranżowieniem – dzięki czemu pozostaje wyjątkowo ciekawym, a przy tym niezwykle przydatnym dla wielu z nas, miejscem w sieci!

LinkedIn przybiera na sile, a profili na platformie z roku na rok przybywa. Oto kilka ciekawych faktów:

  • 5,5 mln kont w Polsce – porównując to z danymi z 2022 roku, mówimy o wzroście wynoszącym o ponad 860 tys. nowych
    profili użytkowników;
  • 51,1% mężczyzn i 48,9% – parytet płci na platformie w Polsce jest prawie idealny. Co więcej, z danych wynika, że aż 81% użytkowników ma mniej niż 34 lata;
  • 220 tys. polskich firm na LinkedInie – już 220 tys. przedsiębiorstw zaufało platformie LinkedIn.

 

Podsumowując, LinkedIn może być wartościowym narzędziem dla każdego – niezależnie od poziomu doświadczenia zawodowego czy dziedziny działalności. Dzięki dostępnymszkoleniom i różnorodnym funkcjom każdy może znaleźć na tej platformie korzyści związane z rozwojem kariery i budowaniem relacji biznesowych – wystarczy chcieć!

Interesuje Cię ten temat? Sprawdź nasze szkolenia z Linkedin.

Sprawdź też

Blog o sprzedaży SPS

SPRAWDŹ NAJBLIŻSZE WYDARZENIA:

Szkolenie otwarte online

Obsługa trudnego klienta

26/02/2024

Szkolenie otwarte w Katowicach

Akademia Sprzedaży B2B

27-28/03/2024